Topic-icon Ostopinko, Ostopinka, Ostapinka, Ostapinko

12 lata 5 miesiąc temu #927 przez Joanna Pączek
Szkukam informacji na temat moich przodków z rodziny Ostopinko (nazwisko mogło być przekręcone). Mój dziadek Jan Ostopinko urodził się w Kruszynie koło Częstochowy, jego rodzice to Piotr i Tekla zd. Jassak mieszkali w tych okoliacach później przeprowadzili się na Plęsy (pow. Wieruszowki gm. Galewice). Piotr i Tekla pochowali zostali najprawdopodobniej na cmentarzu w Cykarzewie koło Częstochowy.
Zasłyszana historia jest następująca najprawdopodobniej 4 braci Ostopinko przybyło ze wschodu byli oni borowymi.
Brak mi informacji na temat rodzeństwa mojego pradziadka Piotra i ich losów i dlatego nie mogę połączyć całego drzewa w jedną całość. Jeśli ktoś byłby w posiadaniu jakichkolwiek informacji na temat tej rodziny będę wdzięczna za okazaną pomoc dla początkującej.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

12 lata 5 miesiąc temu - 12 lata 5 miesiąc temu #929 przez Jacek Tomczyk
Joasiu!

.....żeby Ci pomóc musimy mieć jakieś daty, nawet w przybliżeniu.
Inaczej działamy po omacku.

pozdrawiam

Jacek Tomczyk

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

12 lata 5 miesiąc temu #939 przez Joanna Pączek
Dziękuję za bardzo szybką odpowiedź napiszę kilka dat które mi są znane. Mój pradziadek Piotr Ostopinko urodził się w 1874 roku a jego żona Tekla (z Jassaków) w 1877 roku. Najstarszy brat mojego dziadka Władysław urodził się w Borownie w 1901 roku, potem był Andrzej urodzony w 1903 roku prawdopodobnie w Dziadowie (mam problem ze zlokalizowaniem tej miejscowości w okolicach Częstochowy), mój dziadek Jan urodził się w 1906 roku w Kruszynie, nie mam też informacji gdzie i w którym roku urodził się Józef ich brat, pozostali trzej bracia urodzili się już na Plęsach w gminie Galewice. Znalzałam też w internecie w czyimś drzewie genealogicznym nazwisko Władysława Ostopinko ur. 1886 roku(kawaler w Wikłowa par. Kruszyna lat. 19 ślub w dniu 19 lutego 1905 roku w Myukanowie z Marianną Sową ur. 1883 roku panna lat 22 ur. w Kocinie córka Tomasz i Zofii ze Stulczyków) Rodzice Władyława do Michał i Anna z d. Kazimieczak (prawdopodobnie). To jedyny ślad jaki odnalazłam i który może prowadzić mnie do dalszej rodziny (chyba braci pradziadka)która mieszka w Częstochowie, Kamienicy Polskiej, Zawierciu i Wałczu ale nie jest skora do kontaktów i szukania wspólnych korzeni (po mimo moich licznych prób skontakotwanie się). Dziękuję serdecznie za zainteresowanie i licze na pomoc, za którą będę bardzo wdzięczna. Asia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

12 lata 5 miesiąc temu #954 przez Jacek Tomczyk
Najstarszy brat mojego dziadka Władysław urodził się w Borownie w 1901 roku, potem był Andrzej urodzony w 1903 roku prawdopodobnie w Dziadowie (mam problem ze zlokalizowaniem tej miejscowości w okolicach Częstochowy), mój dziadek Jan urodził się w 1906 roku w Kruszynie, nie mam też informacji gdzie i w którym roku urodził się Józef ich brat, pozostali trzej bracia urodzili się już na Plęsach w gminie Galewice.

Pani Joanno!

Podane wyżej informacje zgadzają się, zarówno Andrzej jak i Władysław mieszkali w miejscowości Dziadowiec, oboje zapisani są
w księgach parafii Borowno. Ich ojciec figuruje jako robotnik.
Być może od 1905 Dziadowiec należał do innej parafii prawdopodobnie Mykanów albo Kruszyna. Tam często zmieniała się
przynależność do parafii.
Dziś ta miejscowość wchodzi w skład Łochyni koło Mykanowa.
Na więcej nie starczyło czasu.

pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

12 lata 5 miesiąc temu #957 przez Joanna Pączek
Bardzo, bardzo dziękuję za cenne informacje, planujemu zroganizować zjazd rodzinny i tym bardziej są to dla mnie cenne informacje. Gby przypadkiem natrafił Pan w swoich poszukiwaniach natrafił jeszcze na inne ślady rodziny Ostopinko będę wdzięczna za przekazanie informacji. Na razie niestety sama nie mogę prowadzić poszukiwań bo mam małe dziecko, ale w przyszłości na pewno spróbuję. Aha sama w życiu bym nie wpadła na to że chodzi o miejscowość Dziadowiec a nie Dziadowo. Jeszcze raz stokrotne dziękuję za informacje.
pozdrawiam Joanna

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

12 lata 3 miesiąc temu #1126 przez Joanna Pączek
Jestem już po małym zjeździe rodzinnym gdzie byli potomkowie trzech z jak sie okazało ośmiu braci Ostopinko. Jedna z cioć okazała sie skarbnicą wiedzy. Okazało się że pradzaidkoweie Piort i Tekla mieli ośmiu a nie siedmiu synów. Najstarszy miał na imię Michał i zaginął podczas pierwszej wojny światowej. Rodzice szukali go przez czerwony krzyż ale niestety nic nie udało im sie ustalić. Podejrzewam że musiał sie też urodzić w Dziadowcu (parafia Borowno) najpoźniej w 1900 roku ponieważ kolejne dziecko urodziło się w marcu 1901 roku (Władysław o którym wcześniej pisałam). Mój dziadek Jan teraz jako czawarty syn miał wpisane miejsce urodzenia Kruszyna po nim urodził się Józef prawdopodobnie pomiędzy latami 1907 a 1911 i prawdopodobnie też w parafi Kruszyna, ponieważ trzech kolejnych braci urodziło się w miejscowości Plęsy gm. Galewice (tam nie śladu po urodzeniu Józefa). Moja prośba jest taka czy ktoś mógłby zweryfikować moje informacje dotyczące Michała i Józefa Ostopinko. Za wszelką pomoc z góry dziękuję
Joanna

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 11 miesiąc temu #1405 przez Krystyna Jałowiecka Szafert
Witam
tak się składa , że mam w swoich zapiskach nazwisko Ostopinka

Kazimiera Ostopinka ur.ok.1908 (tylko tyle)
jej mąż - Jan Nowak (14.07.1906-24.12.1979)
ślub Kazi i Jana - 28.10.1935
Jan pochodzi z Radostkowa par.Mykanów
pochowany prawdopodobnie w Mykanowie
pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 11 miesiąc temu #1408 przez Joanna Pączek
Bardzo dziękuję za odpowiedź jeśli natrafiłaby pani na jakieś ślady tej rodziny to bardzo jestem zainteresowana, bo niestety jakoś dalsza rodzina nie chce ze mną współpracować.
Mam jeszcze pytanie może pani wie gdzie odbył się ten ślub i czy na para miałaś jakiś potomków?
z serdecznymi podziękowaniami Joanna

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 11 miesiąc temu #1411 przez Krystyna Jałowiecka Szafert
Niestety nie wiem gdzie odbył się ślub tej pary
ale myślę , że w Radostkowie
nie wiem też czy mieli dzieci
jeżeli natrafię na jakieś ślady to przekażę
ten Józef Nowak to syn siostry mojej babci , więc zależy mi
aby coś więcej się dowiedzieć
pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

11 lata 11 miesiąc temu #1412 przez Joanna Pączek
Przyszło mi na myśl jeszcze jedno pytanie czy Kazimiera miała wpisane nazwisko Ostopinko czy Ostopinka. Bardzo mi zależy żeby zdobyć nowe informacje, bo nie mam fizycznej możliwości przeprowadzić sama poszukiwań, więc będę wdzięczna za wszelkie przekazane informacje.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 3 tygodni temu #4222 przez Teresa Cybulska
Witam, chcę dorzucić co nie co do pani informacji. Moja teściowa Stanisława Cybulska zd. Ostopika ur.28.06.1917r. w Wikłowie,zm.12.01.2010r. w Cz-wie, jej ojciec to Michał Ostopinka, a matka Anna zd. Bryl. Ojciec był leśniczy zmarł gdy moja teściowa była dzieckiem miała ok.8-9 lat. Moja teściowa była z drugiego małżeństwa Michała Ostopinka, miała siostrę Marię( zm w Ameryce w latach60-tych),Zofię i brata(chyba Stanisław) który mieszkał w Wałczu, nigdy go nie poznałam ,a mój maż też niewiele wie o rodzinie matki, postaram się coś dowiedzieć od córki siostry teściowej która napewno wiecej wie odemnie, podejrzewam że moja teściowa jest z rodziny , której pani poszukuje przodków.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 3 tygodni temu #4225 przez Joanna Pączek
Pani Tereso spadła mi pani chyba z nieba, bardzo dziękuję za te informacje które mi pani podała, bo potwierdzają one wiele moich przypuszczeń. Jeśli byłaby Pani w stanie jeszcze czegoś się dla mnie dowiedzieć to będę wdzięczna za każdą informację. Bardzo zaciekawiła mnie informacja o tym że Michał miał dwie żony. Rodzicami mojego pradziadka Piotra też byli Michał i Anna (wiem to z księgi zgonów). Więc na 99% jesteśmy jedną rodziną. Próbuję również sprawdzić czy Aniela Ostopinko jest również córką Michała i Anny ale niestety na razie nie mogę dotrzeć do tych informacji. Od prawnuczki Anieli wiem, że na pewno miała brata Władysława i siostrę Cecylię lub Celinę. Władysław miał syna Adama i żonę Danutę, mieszkają lub mieszkali w Częstochowie lub okolicach. Prawdopodobnie rodzicami Władysława też byli Michał i Anna ale nie jestem tego w 100% pewna. Trudno mi poskładać tą łamigłówkę w całość. Poza tym posiadam taką informację, że czterech braci Ostopinko przybyło ze wschodu prawdobopobnie z Ukrainy. Od potomków Stnisława z Wałcza dowiedziałam się, że Michał był borowym (leśniczym) u księcia Lubomirskiego w Kruszynie.Mój pradziadek, dziadek i dwóch dziadka braci też było leśniczymi. Nie wiem czy nie za bardzo wszystko zagmatwała. Bardzo liczę na współpracę i na dalszą wymianę informacji. Pozdrawiam Joanna

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 3 tygodni temu #4226 przez Teresa Cybulska
Witam, dorzucę jeszcze to co wiem, że z pierwszego małżeństwa Michała( nie znam imienia pierwszej żony) były napewno dwie córki Natalia z męża Mstowska i Celina z męża Rorat i prawdopodobnie dwóch braci, możliwe że jeden z nich to Władysław, a co do Michała rzeczywiście był leśniczym w Kruszynie u księcia Lubomirskiego.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 3 tygodni temu #4227 przez Joanna Pączek
Dziękuję za te infomacje, coraz więcej pojawia mi sie w takim razie dzieci Michała. Muszę w domu sprawdzić moje zapiski bo kojarzy mi się że matką Piotra mojego pradziadka była Anna zd. Kazimierczak. Być może Michał miał dwie żony o imieniu Anna. Jeśli Pani może napisać mi wiecej szczegółów o waszej gałęzi rodziny Ostopinko będe też wdzieczna i bardzo to wzbogaci moje drzewo. Jeśli woli Pani pisać prywatnie to mój email; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Jeśli i państwa dopiszę do drzewa do pozwoli nam to na wsóle tworzenie jego dalszej części. Bardzo dziękuję za życzliwą reakcję i szybą odpowiedź i liczę na dalszą współpracę. pozdrawiam Asia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 2 tygodni temu #4281 przez Teresa Cybulska
Mam już akt zgonu Michała Ostopinka wersja orginalna brzmi:Działo się we wsi Kruszynie,dnia drugiego marca tysiąc dziewięćset dwudziestego szóstego roku o godzinie ósmej rano. Stawili się Ignacy Pochwał lat czterdzieści sześć i Andzrzej Kaśtal lat czterdzieści siedem liczący, obydwaj rolnicy w Kruszynie zamieszkali i oświadczyli nam, że w dniu dwudziestego ósmego lutego roku bieżącego, o godzinie ósmej wieczorem w Kruszynie zmarł Michał Ostopinka, rolnik, lat siedemdziesiąt pięć mający, urodzony i zamieszkały w Kruszynie, syn zmarłych Tytusa i Marjanny z Klekotów, małżonków Ostopinków, zostawił po sobie owdowiałą żonę Annę z Brylów. Po naocznym się przekonaniu o zejściu Michał Ostopinki,akt ten stawiającym świadkom przeczytany przez Nas podpisany został. Dowiedziałam się również że wszystkie akta przed 1910 roku są AACz, tak więc pora się dowiedzieć o akt ślubu Tytusa i Marianny z Klekotów, wtedy się dowiemy czy to Tytus przybył ze wschodu i skąd.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 lata 2 tygodni temu #4282 przez Joanna Pączek
Za to moje poszukiwania nazwiska panieńskiego Anny matki mojego pradziadka Piotra spełzły na niczym, ponieważ w USC we Wróblewie na akcie zgonu Piotra nie odnotowano nazwiska panieńskiego Anny i dalej nie wiemy czy Michał miał dwie żony o imieniu Anna czy też nie. Jednak udało mi się zdobyć jedną nową informacją a mianowicie nr aktu małżeństwa Piotra i Tekli z Jassaków - 20/1897 Mykanów co chyba oznacza że małżeństwo zostało zawarte w 1897 roku w Mykanowie. Pani Tereso jeśli byłaby Pani w archiwum czy odszukałaby Pani ten akt?
Bardzo jestem ciekawa efektów Pani poszukiwań, bo może uda się rozwiązać naszą rodzinną zagadkę.
Pozdrawiam Asia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

9 lata 9 miesiąc temu #4860 przez Izabela Przestrzelska (Migoń)
W Borownie w latach 1886-1905 poszukiwane nazwisko pojawia się trzy razy:

zm. Ostopieńka Stanisław - 1897 - akt 15
ur. Ostopieńko Władysław - 1901 - akt 57
ur. Ostopieńko Andrzej - 1903 - akt 247

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

9 lata 9 miesiąc temu #4861 przez Joanna Pączek
Bardzo serdeczenie dziękuję Pani Izabelo za informację, nie wiem czy dysponuje Pani tylko spisami z tych lat czy aktami, jeśli aktami byłabym bardzo zaiteresowana. Władysław i Andrzej to bracia mojego dziadka, natomiast Stanisław to być może brat mojego pradziadka ale nie jestem tego pewna. Prawdobodobnie w późniejszych latach też w tej parafii będzie się pojawiać to nazwisko, gdyby pani również te lata przeglądała będę wdzięczna za każdą informację.
Pozdrawiam Asia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 lata 9 miesiąc temu #7451 przez Mariola Rybak
Mogę przekazać informacje na temat Tekli z Jassaków. Urodziła się
w Cykarzewie . Rodzicami jej byli Jassak Kacper (Jakub) i Antonina Z Poroszewskich z Kruszyny.
Miała brata Stanisława , Andrzeja , Jana ,który był moim pradziadkiem. Myślę , że pomogłam.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 lata 9 miesiąc temu #7452 przez Joanna Pączek
Pani Mariolu dziękuję ze te informacje, bardzo jestem zainteresowana dalszą współpracą, ponieważ Piotr i Tekla byli moimi pradziadkami i wygląda na to że jsteśmy rodziną. Pozdrawiam Asia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 lata 9 miesiąc temu #7479 przez Mariola Rybak
Witam ponownie

Mam informacje na temat dziadków Tekli Jassak , byli to Antoni Poroszewski (ok. 1822-1876) oraz Rozalia z Kowalczyków.
Pozdrowienia .

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 lata 9 miesiąc temu #7480 przez Joanna Pączek
Pani Mariolu dziękuję za te informacje i proszę o kontakt na maila Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , może uda nam się się stwórzyć wspólną gałąź drzewa. Pozdraiwma Asia

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 9 miesiąc temu #12257 przez Halina Klimza
Witam,
w parafii Przystajń w roku 1850 z d.22.09 (FamilySearch, lata 1847-56 BMD) znalazłam akt urodzenia Michała - jego ojciec to Tytus Astapinko (Ostapinko?)
był podoficerem pułku Ni.?.wskiego? Batalion 4 Rota 12 , lat 33 ,
matka dziecka - Maryanna Klikosińska?, lat 22
chrzestni - Maciej Augustynowicz,Marianna Królikowska, świadek - Jakub Wachowski
Może to ktoś z poszukiwanej rodziny Ostopinko..?
Pozdrawiam z Nowym Rokiem

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 9 miesiąc temu #12277 przez Teresa Cybulska
Dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten akt,akt ten zawiera błędy,
matka Michała to Marianna z Klekotów z Kruszyny l.32.
Od dłuższego czasu bez skutku narazie, poszukujemy aktu ślubu tej pary, Tytusa Astapinki, Ostopinki z Marianną Klekot.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 lata 9 miesiąc temu #12284 przez Piotr Gerasch
Replied by Piotr Gerasch on topic Odp: Ostopinko, Ostopinka, Ostapinka, Ostapinko
Czy Klekot, czy Klekocińska... W toku poszukiwań bez większej różnicy.
PG

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.