Topic-icon Rodzina Bubel - Jaworznik

1 rok 5 miesiąc temu #39428 przez Agnieszka Jakubowska
Dzień dobry,
poszukuję przodków o nazwisku Bubel. Moja babcia Janina Bubel ur.24.12.1925r w Jaworzniku. Jej ojciec Adam Bubel ur.21.12.1899r, a zmarł 03.05.1944r w obozie koncentracyjnym w Gross-Rosen. Na tej stronie udało mi się odnaleźć dokument ślubu pradziadków z 1925r. Nie mogę jednak znaleźć danych o prababci: Waleria Cyz.
Może ktoś wie gdzie ewentualnie szukać informacji o dacie urodzenia, czy śmierci. Czy takie dane będą dostępne w jakimś USC czy archiwum archidiecezjalnym?
Za każdą pomoc z góry dziękuję.
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 5 miesiąc temu - 1 rok 5 miesiąc temu #39429 przez Michał Makuch
dobry wieczór,mam w moim drzewie Bublów ale pojawiają się na przełomie XVIII i XIX w. więc czasookres troszkę inny. Moi pochodzili z parafii włodowickiej dokładnie z miejscowości Góra Włodowska i Parkoszowice. Przenieśli się później do parafii w Irządzach. Może Pani przejrzeć księgi z tych parafii. Wracając jednak do Pani przodków, to w akcie małżeństwa ma Pani podany wiek i miejsce urodzenia Walerii. proszę zobaczyć sobie na FS USC Żarki rok 1903 akt 60 - urodzenie Walerii. www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY...363330401&cc=2115410
Jak podąży Pani tym tropem, i poszpera w aktach z Żarek to można natrafić na małżeństwo jej rodziców. Sugeruję przejrzeć 1890 r.Pozdrawiam i życzę miłego poszukiwania.Michał

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 5 miesiąc temu #39442 przez Agnieszka Jakubowska
Bardzo serdecznie dziękuję za informację. Mam właśnie taki zamiar żeby zwrócić się o akty urodzenia/śmierci do USC w Żarkach. Tematem genealogii interesuję się dopiero od niedawna dlatego też nie do końca jeszcze wiem gdzie szukać informacji. Pomyślałam też, że może zapytać w Archiwum Państwowym w Częstochowie.
Proszę mi jeszcze powiedzieć w jakim języku jest napisany akt60 z 1903r, jak rozumiem akt urodzenia Walerii Cyz?
Pozdrawiam gorąco i jeszcze raz stokrotne dzięki za pomoc:)
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 5 miesiąc temu #39443 przez Krzysztof Kucharski
Akta metrykalne z Żarek znajdują się w Archiwum Państwowym w Częstochowie. Akta z tego okresu pisane są po rosyjsku.
Podstawowe informacje: 
Akt nr.60 / par. Żarki / - Jaworznik - spisany 10/22 luty 1903r - dnia wczorajszego urodziła się WALERIA.
Ojciec - Stanisław Cyz - rolnik lat 37
Matka - Franciszka Wcisło lat 30
        Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 5 miesiąc temu #39444 przez Michał Makuch
Agnieszko,
Księgi metrykalne z Żarek (i nie tylko) dostępne są na portalu Family Search - www.familysearch.org/en/ załóż darmowe konto i szukaj. Portal jest w języku angielskim, jest prosty w obsłudze. 
Część ksiąg masz dostępnych na stornie www.szukajwarchiwach.gov.pl/
dokładny adres do Żarek:
www.szukajwarchiwach.gov.pl/zespol/-/zes...=false&_Zespol_cur=1
W zasadzie wszystkie akty metrykalne sporządzone w parafiach znajdujących się na obszarze b. Królestwa Polsiego (Królestwa Kongresowego) w latach 1869-1916 były sporządzane w języku rosyjskim.
pozdrawiam
Michał

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 5 miesiąc temu #39459 przez Agnieszka Jakubowska
Witam,
Michał, Krzysztof wielkie podziękowania za pomoc i cenne wskazówki.
Dopiero "raczkuję" w temacie poszukiwań genealogicznych tym bardziej tego typu uwagi i porady są dla mnie ważne.
Pozdrawiam gorąco.
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 1 tydzień temu #41035 przez Agnieszka Jakubowska
Dzień dobry,
Panie Michale już kilkakrotnie pomógł mi pan w moich nieudolnych jeszcze odkryciach genealogicznych za co bardzo dziękuję, bo informacje te okazały się bardzo wartościowe. Może mógłby mi Pan wytłumaczyć w jaki sposób poruszać się po stronie familysearch. Zalogowałam się na tej stronie i nawet udało mi się dotrzeć do akt metrykalnych z Żarek z interesującego mnie okresu życia moich pradziadków. No i dalej nie wiem jak postępować. Czy muszę przeglądać akt po akcie żeby spośród tysięcy dokumentów pisanych po rosyjsku znaleźć ten interesujący mnie, czy jest jakaś krótsza droga?...mam nadzieję że tak.
Będę wdzięczna za wskazówki, bo chciałabym znaleźć akty pradziadków.
Pozdrawiam serdecznie,
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 1 tydzień temu - 10 miesiąc 1 tydzień temu #41036 przez Joanna Bożek
Dzień dobry
Na końcu każdego rocznika jest spis alfabetyczny, zazwyczaj. Nie znając języka trzeba po prostu szukać tych spisów, rok bedzie zapisany cyfrą wiec nie problem.
Ja szukałam jak po rosyjsku pisze się moje nazwiska i szukałam ich w spisach. A o jakie nazwiska chodzi?

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 1 tydzień temu #41037 przez Agnieszka Jakubowska
Dzień dobry,
dziękuję za zainteresowanie i wskazówki w sprawie poszukiwań. Obecnie poszukuję daty śmierci mojej prababci Walerii Cyz , po ślubie Bubel. Mam akt urodzenia z 1903 oraz akt ślubu z pradziadkiem Adamem Bubel.
Jeżeli byłyby takie dokumenty to chciałabym dotrzeć do aktów ślubu prapradziadków: Stanisława Cyz z Walerią Wcisło (1890 rok prawdopodobnie) oraz Jan Bubel z Franciszką Gil. Dzięki temu dotarłabym na pewno do dat urodzenia, a potem może do rodzeństwa, daty śmierci i tak dalej, ale to już w sferze marzeń bardziej. Póki co zaczynam dopiero poszukiwania i na każdym kroku pojawia się jakiś problem. Mam jednak nadzieję, że dzięki pomocy takich osób jak tutaj i na innych forach poczynię jakieś postępy. Z góry dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 1 tydzień temu #41039 przez Joanna Bożek
Spróbuje coś znaleźć, ale o tłumaczenie musi się Pani sama postarać. Aktu zgonu prababci to raczej nie będzie w internecie. Raczej w USC, no chyba że zmarła bardzo młodo, bo do archiwum trafiają zwykle dokumenty po ok 100 latach. Prosze o maila na priv

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 1 tydzień temu - 10 miesiąc 1 tydzień temu #41041 przez Michał Makuch
Agnieszko,

jeżeli chodzi o księgi na portalu FS to niestety, jeżeli z danej parafii nie ma indeksów na portalach genealogicznych to pozostaje przeglądanie ręczne, stronnica po stronnicy. Taka już mrówcza praca genealoga, ale ile daje radości.  

Zazwyczaj każdy rok kończy się spisem (skorowidzem), w którym zawarte są dane za cały rok. Choć bywają też księgi gdzie spisów nie ma albo uległy zniszczeniu. 

Jeżeli chodzi o Twoje poszukiwania, to być może natrafiłem na jeden z poszukiwanych aktów: Żarki, 1892 r., akt nr 7 – małżeństwo zawarli Jan Bubel z Franciszką Gil

Drugiego ślubu nie widziałem, co nie jest równoznaczne z jego brakiem. Mogłem coś przeoczyć, bo spojrzałem bardzo pobieżnie i tylko na kilka lat. Poza tym małżeństwo zawierano w parafii panny młodej, więc nie koniecznie  musiały być to Żarki.

W odniesieniu do aktu zgonu, to również sądzę, że nie znajdziesz do w internecie, ale skoro to Twoja babcia USC udzieli Ci niezbędnych informacji zadzwoń albo napisz maila – obecna sytuacja sprzyja otrzymywaniu informacji na odległość. 

Pozdrawiam Michał 

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 1 tydzień temu #41042 przez Joanna Bożek
Akt 47. 1890 M Franciszka Wcisło i Stanisław Cyz
1866.04 21. Ur Stanisław i ten akt jest już po polsku więc możesz szukać dalej

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

10 miesiąc 1 tydzień temu #41053 przez Agnieszka Jakubowska
Serdecznie dziękuję za pomoc, zacznę szukać według wskazówek.  Mam nadzieję, że ruszę z miejsca. Ogromni się cieszę, że zechcieli mi Państwo pomóc, no i oczywiście gratuluję ogromnej wiedzy.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #41436 przez Agnieszka Jankowska
Witam, moja babcia Janina Skorek z domu Bubel urodzona 1912r (nie wiem gdzie) mieszkała w Jaworzniku koło Myszkowa.
Wyszła za mąż za Władysłąwa Skorka, z którym miała 4 dzieci: Zenonę, Stanisława, Zdzisława i Zygmunta
Agnieszka Jankowska

 

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #41437 przez Matus Lop
Replied by Matus Lop on topic Rodzina Bubel - Jaworznik
Rodzina Bublów przybyła do Jaworznika z Żarek, a dokładnie z jednego z tamtejszych młynów, którego byli właścicielami. Do dzisiaj w Jaworzniku żyje rodzina o tym nazwisku.
Za tę wiadomość podziękował(a): Agnieszka Jankowska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #41438 przez Agnieszka Jankowska
Z opowiadań mojego ojca (matka Janina Bubel 1912-1985 mieszkająca w Jaworzniku) - w jego rodzinie był "majatek" którego właściciel przegrał w karty. Sam się zastrzelił. Żona tegoż właściciela szybko zmarła a dzieci wychowali krewni. Nic więcej nie wiem
Agnieszka Jankowska

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

8 miesiąc 1 tydzień temu #41444 przez Agnieszka Jakubowska
Dzień dobry,
dziękuję serdecznie za kontakt i niezwykle interesujące informacje. Nie miałam świadomości, że historia rodziny Bubel ma tak interesujące korzenie. Jestem pod ogromnym wrażeniem. W temacie poszukiwań genealogicznych wiem naprawdę niewiele, ale staram się poszukiwać...Cieszę się, że na swojej drodze spotykam tak wspaniałych ludzi, którzy pomagają mi i wskazują właściwą drogę. Bardzo dziękuję.
Na jednym z forum znalazłam dyskusję na temat młynów w Żarkach, podpytam tam o jakieś informację, może publikacje i będę szukać dalej.
Pozdrawiam i dziękuję,
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #41647 przez Agnieszka Jakubowska
Dzień dobry,
wielokrotnie korzystałam z pomocy na tym forum zatem chciałabym jeszcze raz spróbować poszukać podpowiedzi. Mianowicie utknęłam na pewnym etapie poszukiwań i nie potrafię ruszyć z miejsca. Udało mi się ustalić przodków: mój pradziadek Adama Bubel (1899-1944) następnie jego ojciec Jan Bubel (lat życia nie ustaliłam) żonaty z Franciszką Gil (ślub w 1890r). Następnie rodzice Jana Antoni Bubel (ur.1803r) żonaty z Józefą Morawiec (ur.1802r) - ślub w 1851r. Do tego momentu wszyscy pochodzili z Jaworznika i udało mi się odnaleźć w/w akty.
Niestety trop się urywa na etapie rodziców Antoniego. W jego akcie urodzenia wymienieni są rodzice Franciszek Bubel i Marianna Kaptacz (Kaptaczówna) ślub w 1792r. Nie mogę jednak w żaden sposób ustalić rodziców Franciszka. Ze spisu ludności przeprowadzonego w 1792r wymieniony jest jako mieszkaniec Żarek w związku z Marianną, jeszcze wówczas bez dzieci, co potwierdzałoby dotychczasowe ustalenia. Jednak w żaden znany mi sposób nie udało mi się zidentyfikować jego rodziców. co prawda szukałam jedynie w parafii Żarki.
Jeżeli ktoś byłby tak miły i pomógł mi wskazać jakiś trop poszukiwań byłabym bardzo wdzięczna.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu - 7 miesiąc 1 tydzień temu #41648 przez Rafał Molencki
Ja przodków ojczystych Pani pradziadka rekonstruuję trochę inaczej:

W akcie chrztu Adama Bubla w 1899 zapisano, że jego ojciec Jan miał wtedy 34 lata i 19 V 1865 urodził się w Jaworzniku Jan Bubel, syn Franciszka, lat 35 i Agnieszki Dudkówny, lat 30 [ślub 1851]:

www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT...363313001&cc=2115410

Franciszek urodził się 22 I 1831 z ojca Pawła, lat 54 i matki Kunegundy, lat 40:

www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ...363442401&cc=2115410

Wg naszej wyszukiwarki w Jaworzniku urodziło się we wskazanym czasie dwóch Pawłów Bublów: w 1776 syn Jakuba i Apolonii, a w 1778 syn Mateusza i Małgorzaty.

I jeszcze jedna sprawa: mój ojciec także był więźniem Gross Rosen od listopada 1943 do lutego 1945, zatem mógł znać Pani dziadka zmarłego tam w maju 1944. IPN dysponuje kartotekami i innymi dokumentami z tego obozu - dwa lata temu dostałem od nich dość grubą kopertę. Proszę do nich napisać i na pewno wyślą Pani wszystko, co mają na temat dziadka.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 1 tydzień temu #41649 przez Ewa Mizerska
Rozstrzygający jest akt ślubu Jana Bubla z Franciszką Gil, Żarki 7/1892:
www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT...363353901&cc=2115410

Według tego aktu:
Jan Bubel był synem Franciszka i Agnieszki z d. Dudek
Franciszka Gil była córką Andrzeja i Tekli

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 6 dni temu #41687 przez Agnieszka Jakubowska
Bardzo dziękuję za wiadomości od Państwa. Informację te znacznie zmieniają kierunek moich poszukiwań. Wychodzi bowiem na to, że Franciszek Bubel małżonek Agnieszki Dudek urodził się w 1831 roku, a nie jak zakładałam w 1828r. W związku z tym jego rodzicami byli Paweł i Kunegunda, a nie jak zakładałam Antoni i Józefa. Znalazłam akt urodzenia Franciszka z 1828r dlatego myślałam, że to on był mężem Agnieszki Dudek. W ich akcie ślubu podany wiek obu nie zgadza się z datami urodzenia w aktach. Akt urodzenia Agnieszki pochodzi z 1818r, ślub z Franciszkiem w 1851r i zapis, że panna młoda miała 20 lat. Jakim cudem???
Powiedzenie, że im głębiej w las tym więcej drzew z pewnością się sprawdza w takich sytuacjach:)
Rafał Molencki bardzo dziękuję za informację dotyczące kartotek więźniów Gross-Rosen. Z pewnością skorzystam, nie mogę się doczekać na wiadomość zwrotną.
Pozdrawiam
Agnieszka

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 6 dni temu #41694 przez Ewa Mizerska
Akt ślubu: Franciszek Bubel i Agnieszka Dudek, Żarki 32/1851.
Tam podano , jak nazywali się rodzice Franciszka.
I zapisany wiek Franciszka zgadza się +/-2 lata - to całkiem nieźle jak na pierwszą połowę XIXw.

Podano również rodziców Agnieszki i jej wiek w chwili zamążpójścia; także zgadza się +/-2 lata.

Agnieszka urodzona w 1818 zmarła jako niemowlę:
www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT...363264301&cc=2115410

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 5 dni temu #41696 przez Agnieszka Jakubowska
Ewa Mizerska bardzo dziękuję raz jeszcze. Widzę, że jeszcze wiele muszę się nauczyć w temacie poszukiwań i śledzenia aktów:) Na szczęście zawsze mogę liczyć na pomoc tak życzliwych ludzi jak Pani i inne osoby na tym forum.
W takim razie muszę zmienić swój kierunek poszukiwań na Kunegundę i Pawła:)
Może mi Pani jeszcze podpowie gdzie mogę szukać aktów zgonu poszczególnych osób. Na stronie Towarzystwa znalazłam wiele aktów urodzenia i ślubu natomiast brak informacji o śmierci.
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

7 miesiąc 5 dni temu #41700 przez Ewa Mizerska
Czy przeczytała Pani akt ślubu 32/1851 z parafii w Żarkach?

Na stronie Towarzystwa nie znalazła Pani aktów, a jedynie indeksy, czyli spisy wykonane przez wolontariuszy (ogromne podziękowania dla wszystkich indeksujących!).

Księgi z Żarek są dostępne po zalogowaniu na FS. Konkretnie tu:
www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ...290343801&cc=2115410

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

6 miesiąc 4 tygodni temu #41768 przez Agnieszka Jakubowska
Dzień dobry,
Pni Ewo przeczytałam akt ślubu 32/1851 i faktycznie wyraźnie zapisano w nim, że rodzicami Franciszka był Antoni i Józefa, natomiast Agnieszki Dudek, Roch i Tekla. Nadal jednak mam wątpliwości, co do roku urodzenia Agnieszki. Znalazłam informację, że w 1818r urodziły się dwie Agnieszki Dudek z rodziców o imionach Tekla i Roch. Różnica jest w nazwiskach rodowych matki Banikówna i Skrzypczonka. Z aktu ślubu Agnieszki i Franciszka wynika, że jej matka była z Baników.
Napisała Pani, że wiek Agnieszki w momencie zamążpójscia zgadza się z tym zapisanym w akcie małżeństw +/-2 jednak nie do końca rozumiem skąd ta informacja. Może dotarła Pani do jej aktu urodzenia? Będę wdzięczna za informację.
Serdecznie dziękuje za link dotyczący ksiąg z parafii Żarki.
Pozdrawiam

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.