Topic-icon Szukam aktu urodzin i zgonu - parafia Złoty Potok

1 rok 8 miesiąc temu - 9 miesiąc 3 tygodni temu #34491 przez Dominik Dłubala
Witam!

Znalazłem przez Indeks metrykalny z Waszej strony najstarszą osobę, która nosiła nazwisko Dłubała z mojego drzewa genealogicznego z linii mojego dziadka Teofila Dłubała.

Jest to Franciszek Dłubała urodzony 26.03.1766 roku w miejscowości Piasek parafii Złoty Potok.

Ślub wziął z Agatą Cyz (lub Czyż) 24.01.1796 roku w parafii Złoty Potok. Agata Cyz urodziła się prawdopodobnie w roku 1778 roku, a pochodziła z miejscowości Ponik, parafia Złoty Potok. Ustaliłem to na podstawie Indeksu urodzin parafii Złoty Potok Ojca Franciszka Piotra Dłubała na stronie FamilySearch, w którym to dniu Agata miała 36 lat.

Piotr Dłubała urodził się 28.06.1814 roku we wsi Potok. Żoną Piotra Dłubała była Marianna z.d. Haber.

Niestety nie znalazłem indeksu urodzin i zgonu Agaty Cyz (lub Czyż). Dlatego jeżeli, ktoś mógłby mi pomóc odnośnie ustalenia dokładnej daty urodzenia i śmierci Agaty byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

Dominik_1983

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 8 miesiąc temu #34492 przez Hanna Hofman-Polańska
na familysearch są urodzenia z tych lat.Trzeba po kolei szukać rok po roku bo nie ma skorowidzy.

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 8 miesiąc temu #34507 przez Michał Rozenberg
Witam
Jestem potomkiem Wincentego Dłubały urodzonego w 1763, który był starszym bratem Franciszka.
Z tego co mi wiadomo byli synami Walentego i wnukami Piotra.
The following user(s) said Thank You: Dominik Dłubala

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 8 miesiąc temu #34515 przez Michał Jakubowski
Jan Dłubała (1844-?) miał z Katarzyną Nowak jeszcze przynajmniej jednego syna - Franciszka (ur. 29.03.1888, Siedlec), po Franciszku wnuki Władysław (ur. 1910) i Stefan ur. 1916).

Po śmierci żony Katarzyny żeni się powtórnie (11.02.1906, Siedlec) z Katarzyną Połać.

Michał
The following user(s) said Thank You: Dominik Dłubala

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 6 miesiąc temu #34862 przez Arkadiusz Pluta
Witam,
Też mam Agatę Czyż i Franciszka Dłubałę w swoim drzewie (linia po mojej prababce Annie Michalik z Wysokiej). Jeśli chodzi o Agatę Czyż z Ponika to też nie znalazłem jej aktu zgonu i urodzenia. Ale najprawdopodobniej jest córką Marianny Czyż - wdowy z Lipnika, która wyszła z za wdowca Marcina Sikorę z Ponika 13 lipiec 1794 r. (parafia Żuraw). Jej prawdopodobny pierwszy mąż Antoni Czyżowski (ojciec Agaty) umarł 29 marzec 1794 r. w Lipniku około 80 lat. Marianna Czyż-Sikora natomiast zmarła 21 listopada 1810 r. w Poniku w wieku około 60 lat a 5 lat wcześniej umarł jej drugi mąż Marcin Sikora. Agata urodziła się najprawdopodobniej w Lipniku na pustkowiu Czernicznym. Stamtąd pochodzi Tomasz Czyż wraz z żoną Krystyną Szwajcarczyk. W spisie w Lipniku-Czerniczna z 1791 r występują też pszczelarze na folwarku dworskim, mianowicie Józef Czyżowski wraz z żoną Zofią. W parafii Żuraw a dokładnie w Zagórzu, żyją też Bonawentura i Marianna Czyż (ślub 1789)- określani jako pochodzący z Żarek.
The following user(s) said Thank You: Dominik Dłubala

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 6 miesiąc temu #34887 przez Hanna Stochnialek
Jest to interesujące, bo w 1744 r. w Starokrzepicach jest też para Franciszek Dłubaczyk - Jadwiga Czyż

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #36237 przez Dominik Dłubala
Dzisiaj doszedłem do tego, że Ojcem i Matką Franciszka Dłubała, męża Agaty Czyż nie jest Walenty Dłubała i Marianna Dłubała z d. Szymansczanka, a Józef i Gertruda Dłubała. Ustaliłem to na podstawię aktu zgonu Franciszka Dłubała, który znalazłem na Family search oraz indeksów metrykalnych zgonów z parafii Złoty Potok.

Chociaż coś mi się nie zgadza.

Tutaj na familysearch w Akcie Zgonu Franciszka Dłubała jest, że był synem Józefa i Gertrudy małżonków Dłubałów i pozostawił po sobie żonę Agatę z Cyzów. Nr Aktu to 29 - www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT...362277501&cc=2115410

Natomiast tutaj w akcie urodzenia Franciszka Dłubała jest że jego rodzicami byli Valentini i Marianna Dłubała. Akt nr 15 - www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT...362898701&cc=2115410

Czy ktoś może mi pomóc rozwiązać tę nieścisłość?

Dominik_1983

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #36251 przez Arkadiusz Pluta
Ja raczej obstaję przy pierwotnej koncepcji,  że ojcem Franciszka Dłubały jest WALENTY. Akty zgonu są najmniej wiarygodne i często dochodzi do pomyłek a akty urodzenia i ślubu najmniej obarczone błędem. Akt urodzenia wskazuje, że Walenty Dłubała z Piasku i Marianna Szymańszczanka z Ponika są jego rodzicami. Pomyłka nastąpiła bo Józefowi i Gertrudzie rodziła się córka Franciszka w 1767 r w Złotym Potoku. - akt 14. Chyba pomylono Franciszkę z Franciszkiem.  Nie ma też innego aktu urodzenia Franciszka Dłubały! Druga sprawa w akcie ślubu z 1796 r jest on wymieniony jako Franciszek Dłubała z Piasku i wszystkie dzieci Walentego Dłubały (ojca) rodziły się w Piasku a nie w Złotym Potoku jak u Józefa. Po trzecie Józef i Walenty prawdopodobnie byli braćmi (prawdopodobnie są synami Piotra Dłubały Papiernika ze Złotego Potoku i Marianny Pala z Piasku ). Istnieje też możliwość, że Józef nie jest bratem Walentego, ale na pewno to jest rodzina.

I jeszcze jedna ciekawostka najstarszym z Dłubałów jest kmieć Maciej z Piasku, wymieniony w Inwentarzu w Złotym Potoku z 1687 r., który daje czynszu 30 zł i trzyma pustą rolę.  Jego prawdopodobnym synem jest Piotra Dłubały Papiernika ze Złotego Potoku (zgon w 1778 r w Piasku w wieku około 80 lat), który daje synowi imię Maciej - ur. w 1735 r . Tak samo jego prawdopodobny syn Walenty Dłubała też daje swojemu pierwszemu synowi imię Maciej - ur. 1753 r. w Piasku. Wychodzi, że  imiona zostały nadane na cześć ojca i dziadka Macieja - seniora rodu.
The following user(s) said Thank You: Michał Rozenberg, Dominik Dłubala

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu - 1 rok 2 miesiąc temu #36254 przez Dominik Dłubala
Też tak myśłałem , że w akcie zgonu Franciszka Dłubała męża Agaty Czyż jest błąd. Dziękuję za ciekawe uzasadnienie i szczególy odnośnie najstarszego z roku Dłubałów.

Cały czas szukam informacji o osobach z tego okresu i coraz więcej informacji mi się udaję uzyskać min. jakie jest powiązanie Ojca Franciszka Dłubała Piotra z Wojciechem Michalikiem. Z tego co wyczytałem Piotr Dłubała ur. 1814 roku Ojciec Franciszka Dłubała był szwagrem Wojciecha Michalika urodzonego w 1809 roku.

Natomiast Wojciech Michalik zawarł związek małżeński z Reginą Dłubalanką 1.03.1829 roku we wsi Potok. Regina Dłubalanka jest córką Franciszka i Agaty małżonków Dłubałów, a urodziła się 26.08.1810 roku. 

I ciekawostka Mikołaj Michalak, który był świadkiem na ślubie Wojciecha Michalaka i Reginy Dłubalanki jest jej szwagrem. Mikołaj Michalak w dzień ich ślubu miał 34 lata. Drugim świadkiem na ślubie Reginy i Wojciecha był Jan Michalak (lat 30), który był bratem Wojciecha Michalaka. Oboje włościanie zagrodnicy ze wsi SIEDLEC.  

Ojcem Wojciecha Michalik był Ignacy Michalik, a matką Franciszka z Fornalów.

Tak wygląda pokrewieństwo rodziny Dłubała i rodziny Michalik.

Dominik_1983

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

1 rok 2 miesiąc temu #36263 przez Michał Rozenberg
Właśnie przeglądam indeksy z Żarek. Pojawia się nazwisko Dłubak, prawdopodobnie jeden z wariantów nazwiska Dłubała.
Załączniki:

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

9 miesiąc 3 tygodni temu #37183 przez Dominik Dłubala

Dominik_1983 (Dominik Dłubala) napisał: Witam!

Znalazłem przez Indeks metrykalny z Waszej strony najstarszą osobę, która nosiła nazwisko Dłubała z mojego drzewa genealogicznego z linii mojego dziadka Teofila Dłubała.

Jest to Franciszek Dłubała urodzony 26.03.1766 roku w miejscowości Piasek parafii Złoty Potok.

Ślub wziął z Agatą Cyz (lub Czyż) 24.01.1796 roku w parafii Złoty Potok. Agata Cyz urodziła się prawdopodobnie w roku 1778 roku, a pochodziła z miejscowości Ponik, parafia Złoty Potok. Ustaliłem to na podstawie Indeksu urodzin parafii Złoty Potok Ojca Franciszka Piotra Dłubała na stronie FamilySearch, w którym to dniu Agata miała 36 lat.

Piotr Dłubała urodził się 28.06.1814 roku we wsi Potok. Żoną Piotra Dłubała była Marianna z.d. Haber.

Niestety nie znalazłem indeksu urodzin i zgonu Agaty Cyz (lub Czyż). Dlatego jeżeli, ktoś mógłby mi pomóc odnośnie ustalenia dokładnej daty urodzenia i śmierci Agaty byłbym bardzo wdzięczny.

Z góry dziękuje i pozdrawiam

W załączeniu dołączam plik pdf z Drzewem zaczynając od mojego dziadka Teofila Dłubała i idąc dalej po Ojcu mego dziadka aż do Franciszka Dłubała i Agaty Cyz o których pisałem.

Załącznik nie został znaleziony


W pliku pdf jest błąd. Zrobiłem literówkę. Teofil Dłubała urodził się 6.01.1921 roku. 

Dominik_1983

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

3 miesiąc 1 tydzień temu #39234 przez Dominik Dłubala
Czy Kazimierz Zębik-Ucieklak i Kazimierz Ucieklak (w takiej pisowni też Jego znajduję na myheritage.pl) to ta sama osoba? Dziękuję za odp. :)

Dominik Dłubała
wnuk Teofila Dłubała

Dominik_1983

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

3 miesiąc 3 dni temu - 3 miesiąc 3 dni temu #39266 przez Dominik Dłubala
Znalazłem na szukajwarchiwach taki dokument pod nr 614  szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/48/skan/fu...8tKDexfKY5yg7whw2UcQ   w zespole"Spisy ludności województwa krakowskiego z lat 1790-1791: II. Parafie powiatu lelowskiego na lit. M-P" 

i o ile znalazłem Piotra Dłubała ur. 1747 w swoim drzewie jako brata Walentego Dłubała , który jest Ojcem Franciszka Dłubała ur. w 1766 roku to nie zgadzają mi się tam w tym wykazie powiązania imiona -> stopień pokrewieństwa.

Podobnie jest z  nr 619 pod  szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/48/skan/fu...Z3BbgTgwYbIoaqWGsfow , jeżeli chodzi o Walentego Dłubała. 

Czy ktoś wie skąd te rozbieżności?

Dominik_1983

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

3 miesiąc 1 dzień temu #39283 przez Dominik Dłubala

Dominik Dłubala napisał: Znalazłem na szukajwarchiwach taki dokument pod nr 614  szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/48/skan/fu...8tKDexfKY5yg7whw2UcQ   w zespole"Spisy ludności województwa krakowskiego z lat 1790-1791: II. Parafie powiatu lelowskiego na lit. M-P" 

i o ile znalazłem Piotra Dłubała ur. 1747 w swoim drzewie jako brata Walentego Dłubała , który jest Ojcem Franciszka Dłubała ur. w 1766 roku to nie zgadzają mi się tam w tym wykazie powiązania imiona -> stopień pokrewieństwa.

Podobnie jest z  nr 619 pod  szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/48/skan/fu...Z3BbgTgwYbIoaqWGsfow , jeżeli chodzi o Walentego Dłubała. 

Czy ktoś wie skąd te rozbieżności?


Doprecyzuję trochę

Znalazłem taki dokument na szukajwarchiwach.pl/29/30/0/3/48/skan/fu...3BbgTgwYbIoaqWGsfoww w zespole "Spisy ludności województwa krakowskiego z lat 1790-1791: II. Parafie powiatu lelowskiego na lit. M-P"
w dokumencie nr 614 pod domem nr 19 we wsi Potok jest brat Walentego Dłubała czyli Piotr Dłubała ur. 1747 mąż Zuzanny Dłubała z domu Duda.

I dalej jest problem ponieważ Zofię mam jako córkę, ale nie Piotra, a Wincentego Dłubała ur. w 1763.
Natomiast Wincenty Dłubała jest natomiast bratem Franciszka Dłubała ur. w 1766 roku, który jest synem Walentego Dłubała wymienionego powyżej.

Wincenty jest również w tej liście wymieniony jako syn Piotra z wiekiem 2 lata co również mi się nie zgadza.

Czy ktoś wie skąd te rozbieżności?

Dominik_1983

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

3 miesiąc 7 godzin temu - 3 miesiąc 7 godzin temu #39289 przez Arkadiusz Pluta
Witam,

Jeśli chodzi o spisy ludności, to nie jest alfa i omega i jakaś świętość. Także dzisiaj wszyscy nie podają całej prawdy przy wszelakich spisach lub nie podają wszystkiego władzy. Znam takie zachowania. Tak zawsze było i będzie. Dlatego trzeba się trzymać metryk (szczególnie urodzenia i ślubów).  Spisujący też mogli pomylić dzieci, gdy nazwiska były podobne. Mogły też te dzieci przebywać (mieszkać) w dniu spisu u swoich wujków lub ciotek i zostały przyporządkowane do tej rodziny. Niektórych osób nie było z różnych przyczyn, więc też nie dali się spisać. Możliwości jest dużo. Co do Wincentego Dłubały to on jest wymieniony w tym spisie jako dziecko (syn Piotra)  ale też jako osoba żonata (żona Marianna - nr 618). Więc to są dwie różne osoby. I jeszcze jedna uwaga, zdarza się, że na chrzcie ktoś dostaje imię np. Piotr  ale w rodzinie mówią mu Jan, bo imię  z chrztu się nie przyjęło. U mnie w rodzinie takich przykładów jest na pęczki. Sam dowiedziałem się niedawno o prawdziwym imieniu wujka, dopiero w dniu pogrzebu. Wtedy w takim spisie mogło być podane imię, z którego go wszyscy znają a nie to metrykalne.
The following user(s) said Thank You: Michał Mugaj, Danuta Mucha(Czarnecka)

Proszę Zaloguj , aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.