Kołodziej Jakub

Więcej
1 rok 1 tydzień temu #42869 przez Ela Woźniak
Replied by Ela Woźniak on topic Prośba o odczytanie i tłumaczenie z łaciny
Szanowni Państwo,
może uda się odszyfrować, co napisano w metryce, do której odsyłam poniżej, i ją przetłumaczyć? Zmogła mnie osiemnastowieczna łacina, a bardziej księżowskie bazgroły...
Oto link:

www.familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY...362905601&cc=2115410

Dziękuję!
Ela Woźniak

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 1 tydzień temu #42870 przez Ela Woźniak
Replied by Ela Woźniak on topic Prośba o odczytanie i tłumaczenie z łaciny
Ach, nie dodałam, że chodzi o metrykę ślubu Romualda Pluczyka z 1739 roku!

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
1 rok 1 tydzień temu #42871 przez Rafał Molencki
Replied by Rafał Molencki on topic Prośba o odczytanie i tłumaczenie z łaciny
11 stycznia pobłogosławiłem związek małżeński pomiędzy Romualdem Pluczykiem (?Pluta) i Marianną ?Diłowczanką pcchodząca z Olsztyna lecz obecnie służącą tu w Zrębicach od 3 lat. Dalej zwyczajowe formuły o zapowiedziach w 3 kolejne niedziele i świadkowie: Wojciech ?Kciuk z Krasawy, Stanisław Pluta, Wojciech ?? i liczni inni ze Zrębic

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
11 miesiąc 2 tygodni temu #43033 przez Arkadiusz Pluta
Replied by Arkadiusz Pluta on topic Prośba o odczytanie i tłumaczenie z łaciny
W tej metryce ślubu chodzi o Romualda Plutę (czasami pojawia się nazwisko Pluciński czy też Plucik). Jest on synem Bartłomieja Pluty i Marianny Suchanik  i urodził się w 1715 roku w Krasawie. Żona Romualda Pluty (czasami Romana) to najprawdopodobniej Marianna Delowczanka albo Delińska. Prawdopodobnie jej rodzice to Jakub i Małgorzata Delińscy (Dylińscy, Delowie) z Olsztyna. Z tą rodziną Delińskich byli związani Trąbowie. Romuald Pluta miał ojczyma Ambrożego Trąbę. Jako świadkowie występują Wojciech Kciuk, Stanisław Pluta (to był przyrodni brat Bartłomieja Pluty - ojca Romualda). Trzeci świadek ten bez odczytanego nazwiska to Wojciech Ficek (Ficzek). Z nim bardzo często Stanisław Pluta występuje jako etatowy świadek na weselach. Ta sytuacja też nie jest chyba przypadkowa, w tym czasie komendarzem (pomocnikiem wikarego) w parafii Złoty Potok jest Szymon Józef Pluciński - brat Stanisława Pluty i zarazem stryj Romualda Pluty.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 miesiąc 2 tygodni temu #43420 przez Ela Woźniak
Replied by Ela Woźniak on topic Prośba o odczytanie i tłumaczenie z łaciny
Panie Arkadiuszu - dziękuję za ten opis i cenne informacje dotyczące Romualda. Plutowie ze Zrębic to - z dużym prawdopodobieństwem - moi przodkowie. O ile nie mam pomyłki w ich wywodzie (możliwe, że jest Pan w stanie to zweryfikować!), to los wywiódł wnuka Romualda, Franciszka, ze Zrębic do (dzisiejszej) Częstochowy, a stamtąd prapraprawnuka Walentego do Krzepic - gdzie się urodziłam jako jego prawnuczka. Czyli, jeśli wszystko się zgadza, praprapraprapraprawnuczka Romualda...
Pozdrawiam!
Ela Woźniak z d. Plucińska

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Więcej
9 miesiąc 1 tydzień temu - 9 miesiąc 1 tydzień temu #43427 przez Arkadiusz Pluta
Replied by Arkadiusz Pluta on topic Prośba o odczytanie i tłumaczenie z łaciny
Pani Elu - Z pewnością Franciszek Pluta ten z Grabówki (dzisiejszej dzielnicy Częstochowa) jest wnukiem Romualda i synem Wojciecha Pluty (jego pierwsze małżeństwo z Małgorzatą Duszczanką z Biskupic zawarte w 1775 r.). Co ciekawe w akcie urodzenia Franciszka Pluty z 1780 r. w Zrębicach widnieje jako matka Petronela - ale to błąd kościelnego skryby. W tym czasie był inny Pluta o imieniu Jan, który miał małżonkę Petronelę. Po drugie Wojciech Pluta też miał siostrę Petronelę (notabene jest w moim drzewie) i stąd też mógł być ten błąd.

Jeszcze ciekawa uwaga do Krzepic prowadzi tam stary szlak z Częstochowy przez Kłobuck, a według moich dociekań Plutowie do Zrębic mogli przywędrować z Kłobucka (dawne starostwo krzepickie w XVI wieku). Według tej hipotezy udokumentowanym najstarszym członkiem rodu byłby Bartłomiej Pluta ze Zrębic - spis łanów starostwa olsztyńskiego z 1666 r.  Bartłomiej mógł być synem Andrzeja i Gertrudy Plutów z Kłobucka urodzonym w 1608 roku.  Pewności nie ma, chociaż wiele poszlak za tym przemawia.  Warto też wspomnieć, że w inwentarzu olsztyńskim w 1535 r. występuje niejaki Plutko z Częstochówki. Zatem nawet po Pani historii migracji nazwiska Pluta, że często  następne pokolenia mogą wędrować po śladach swoich przodków. Pozdrawiam Arkadiusz
Ostatnia9 miesiąc 1 tydzień temu edycja: Arkadiusz Pluta od.

Proszę Zaloguj lub Zarejestruj się, aby dołączyć do konwersacji.

Czas generowania strony: 0,000 s.
Zasilane przez Forum Kunena

Logowanie